2023-02-28T12:02:09+02:00

חולמים על אקווריום משלכם אבל לא ידעתם איפה ואיך להתחיל?

חוששים לעשות את הצעד בגלל מגוון רחב של מושגים שאין לכם מושג לגביהם?

קחו נשימה עמוקה…בשביל מה אנחנו פה?

במאמר הבא ניגע בכל הנקודות החשובות לאלו ממכם שרוצים להתחיל ולעבוד עם אקווריום משלהם. מושגים, מה חשוב יותר ומה חשוב פחות – במאמר שלניכם.

קריאה מהנה (:

  1. בשלב הראשון צריך להסגר על מה שאנחנו רוצים – אולי שמנו עין על דג מסויים או שבאנו עם אג’נדה ברורה מראש – חשוב לדעת מה הכיוון הכללי שלנו –
  2. אקווריום לנוי? אקווריום שאוכל להתעסק איתו? זה המקום להבהיר את זה.
  3. עלות – חשוב שנדע מה העלויות העומדות לפנינו, בואו עם תקציב מוגדר מראש. זה יקל על התהליך.
  4. גודל האקווריום – יש טעות נפוצה לחשוב שכדאי להתחיל עם אקווריום קטן ואז להתקדם לגדול, אך זאת טעות מפני שאווקריום גדול יותר, קל יותר לעבודה ולתפעול וגם הרבה יותר יציב מאקוריום קטן. ככה אפשר להנות מהאקווריום יותר.
  5. דגים – תחילה רוב אנשים רוצים לקנות דג אחד ואז “נפתח” להם התיאבון להביא עוד דגים, אז מוצאים את עצמם עם אקווריום שלא עומד בקנה מידה של מה שהם רוצים – לכן העדיפות היא התחיל דווקא עם אקווריום גדול!
  6. סוגי דגים – לרוב המגדלים המתחילים מתלהבים מכל “משריצי החיים” בגלל שבדרך כלל רואים יותר תנועה ויותר קצב ריבוי. לדוגמא, גופים, סייפנים, מולים , פלטים וכו’. יתרון נוסף של דגים אלו –  חזקים ועמידים מאוד למתחילים ובעלי קצב ריבוי מהיר. סוג דג נוסף אשר אהוב על מתחילים הוא “גלו פיש” – דגים זוהרים. בניגוד לדעה הרווחת, דגים אלו אינם מוזרקים ואינם עוברים התעללות. מדובר בהכלאה גנטית של דגים עם מדוזות – כך יצאו הגנים הזוהרים. שדג גלו פיש מתרבה – יוצאים לנו דגי גלו פיש נוספים (מצורפת תמונה). 


  1. מזון – בעת רכישת הדגים אנו נתאים את המזון האולטימטיבי ביחס לסוג הדגים – לכל סוג דג יש סוג מזון שמומלץ לו. לרוב אנשים מבקשים מזון “פשוט” – שהדג יחייה. עכשיו תחשבו על בני אדם – חשוב לגוון את סוגי המזונות שלנו שנוכל להתפתח כראוי. אם נחייה רק על מים ולחם הגוף שלנו לא יפעל כראוי. כדי שהדגים יקבלו מכל מזון את המינרלים ואת כל התוספים שצריך, רצוי להתאים את המזון האולטימטיבי ולא הפשוט. בעקבות כך הדגים גם נראים טוב יותר גם מרגישים טוב יותר וכתוצאה מכך אנחנו נהנים מהם יותר.

  2. עיצוב האקווריום – אצלנו מומחים בעיצוב האקווריום בהתאם לאוכולוסייה שלו. לרוב כאשר מדובר באקווריומים גדולים, אנו יושבים לשיחת בירור צרכים בבית הלקוח על מנת להתאים את האקווריום לרצונות הלקוח ולחלל שאליו הוא מיועד.  

לפניכם סגנונות עיצוב נפוצים :

  • אקווריום אמזונס ( תמונה) – אשר יהיה מבוסס ברובו על מבחר של גזעים , יתכן ואפשרי יהיה לשלב באקווריום זה מספר מצומצם של צמחייה חייה / פלסטיק.
  • אקווריום צמחייה ( תמונה) – כאשר גם פה יש מספרי סגונות עיצוב, עליהם נרחיב במאמר נפרד. (קישור למאמר נפרד סגנונות עיצוב אקווריום צ מחייה).
  • אקווריום סלעי ( תמונות) –
  • אקווריום ילדים – אקוורייום שנשלב בו דקורציות מעולם הילדים – לדוגמא – אקווריום בובספוג.

בעולם העיצוב כמובן השמיים הם הגבול והעיצוב ייעשה מקסימי על מנת להביא להנאתו המלאה של הלקוח.

  • ציוד אקווריום – הציוד הסטנדרטי לאקווריום הינו :
    • פילטר אשר יותאם בהתאמה מקסימלית לנפח האקווריום. רצוי לדרוש פילטר בעל קיבולת למדיה ביולוגיה (קישור למדיה ביולוגית מה היא).
    • גוף חימום עם תרמוסטט – תפקידו לשמור על הטמפרטורה הקבועה של האקווריום למשך כל השנה ומונע ממנו לרדת מהטמפרטורה שאלייה הוא כוון.
    • משאבת אוויר – בליווי צנרת , שסתום על חזור ואבן חמצן – תפקיד משאבת האוויר הוא להזרים חמצן אטמוספרי ולמוסס אותו דרך האבן  שנבחרה – תפקיד שסתום העל חזור הוא למנוע חזרה של מים לתוך המשאבה במידה ומשאבת האוויר ממוקמת מתחת לאקווריום בעת הפסקות חשמל. אבן חמצן – ניתן לבחור במגוון צורות דקורטיבית.
    • אנטי כלור – אשר תפקידו לנטרל את הכלור הקיים במים. לקוחות רבים מעדיפים להשאיר דלי ריק עם מים בחוץ למשך לילה על מנת לגרום לאידוי הכלור ואז משתמשים במים. לא מומלץ לבצע זאת מאחר ואנטי כלור מעבר להיותון מנטרל כלור, הוא גם מנטרל חומרים נוספים שלא מתאדים – כלורמין , מתכות כבדות ורעלים אשר נמצאים במי הברז ועשויים לפגוע בדגים.  (מאמר נוסף + קישור למאמר)
    • בקטרייה – תפקידה של הבקטרייה הוא לייצר “מחזור” (“סייקל” – מאמר נוסף + קישור למאמר) , לייצר בקטריות “טובות” באקווריום על מנת לזרז את תהליך הסייקל ולשמור על איזון בעת הטיפול באקווריום קיים.

ציוד נוסף אשר הוא רשות , אך ייעשה רק טוב לדגים ולאקווריום :

  • חצץ / מצע לאקווריום.
  • דקורציות למיניהן.
  • רקעים.
  • תכשירים נוספים כגון ויטמנים, מינרלים וכו’ ( פינוקים לדגים).
  • תאורה – ניתן לבחור תאורה מחזקת צבעים על מנת להדגיש את צבעי הדגים.

עד כאן המאמר על בניית אקווריום למתחילים. יש לכם עוד שאלות? צרו איתנו קשר ונדאג לספק לכם את התשובות הטובות ביותר יחד עם המוצרים והשירות הכי טובים בשוק!